Köpvillkor

Köp- och Leveransvillkor

Det är viktigt att du som kund är över 18 år, för att få genomföra en beställning på Aldora.se. När du genomför en beställning, godkänner
du automatiskt våra villkor. 
 

Efter att du lagt en order kommer en orderbekräftelse skickas till den mail du angav i din beställning. Mailet skickas automatiskt och är endast en bekräftelse på att din order är mottagen hos oss. Tänk på att kontrollera din orderbekräftelse, så att din beställning blivit korrekt.

Vid beställning av specialbeställda produkter är det extra viktigt att du kontrollerar att du angett rätt information till produkten.
Så som namn och datum, kontrollera även stavningen. 

Tänk även på att dubbelkolla att du beställt rätt produkter och angivit rätt information i beställningen. Det är viktigt att du uppger
rätt namn och adress, så att ditt paket skickas till korrekt adress.

Om du upptäcker något fel, kontakta vår kundservice omgående.
Det är dock inte säkert att din order hinner ändras eller stoppas, efter att din order är lagd om den redan gått vidare till vårat lager. 


Vid outlöst paket tar vi ut en avgift på 200 kronor/paket.

Din order skickas omgående med Instabox eller Postnord till ditt närmsta pakeskåp eller ombud.
Frakten ligger på endast 59 kronor inom Sverige och 169 SEK utanför Sverige.
 

Klarna Checkout!

  • Välj faktura, konto, VISA, Mastercard eller internetbank, allt utan avgifter. 
  • Klarna Checkout garanterar dina varor. Du behöver alltså aldrig betala om du inte fått dina varor.

Genom Klarna Checkout erbjuds du olika alternativ för betalning av köp, som görs hos anslutna butiker. Klarna Checkout presenterar viss information för dig, så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering, kan variera mellan olika köptillfällen och kunder.

Efter att du har indentifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga, för just dig. Du kan själv välja om du vill skydda din användning
av Klarna Checkout, med en PIN-kod. 

Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout, utan vid behov av det betalningsalternativ du valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra, som begär kreditupplysning om dig, exemplvis banker.

Faktura är det förvalda betalningsalternativet men du kan givetvis välja fritt, något av de andra alternativen. Andra betalningsalternativ som är tillgängliga
är direktbetalning via bank eller betalning med kort. 

 

Priser

Moms ingår alltid i priset med f.n. 25%.

Om rabattkod använts på felaktigt sätt, exemplvis på ej gällande varugrupp, har Aldora rättigheten att fakturera kunden i efterhand.

Skulle det uppstå uppenbara felaktigheter, så som fel pris förbehåller vi oss rätten att justera felet i efterhand. Vi kontaktar alltid dig på den mailadress du uppgav i din order, om vi upptäcker ett fel som vi måste korrigera. Du kan alltid makulera din order om du inte är nöjd med det korrigerade priset.
 

Leveranstid

Vi skickar ditt paket omgående med reservation för längre leveranstider vid speciella högtider och hög order-belastning. Vi tar inget ansvar för förseningar, p.g.a. fraktbolaget. Men vi gör alltid vårt yttersta för att din beställning ska skickas inom 1-2 dagar arbetsdagar.
 

Skador På Paket och Outlösta Paket

Upptäcker du skador på paketet, skall du omedelbart anmäla detta till transportören Schenker och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall ni kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

För ej uthämtade paket debiteras en avgift på 200 kronor/paket. Det gäller även om din order är uppdelad i flera sändningar. Det gäller även om din order är uppdelad i flera sändningar.  

 

Reklamation

Det är lämpligt att kunden ankomstkontrollerar leverans för att verifiera att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kund kontakta Aldoras kundservice via e-post: [email protected] och uppge order-id samt orsak till reklamationen.
Defekta produkter som returernas till Aldora bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer, ytterst viktigt att produkten förpackas
på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. För privatkonsument gäller konsumentköplagen. Aldora förbehåller sig rätten att ersätta den defekta varan med likvärdig, i det fall att identisk vara ej finns tillgänglig. 

Vid produkter som är specialtillverkade för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt. Exempel på dessa varor är posters med personliga tillval. Om en vara är transportskadad skall Schenker kontaktas omgående för reklamation.

Om varan är feltryckt går det naturligtvis att reklamera. Kontakta då Aldora.se omgående vid mottagande.
Reklamation av feltryck måste göras inom 30 dagar från det vi har levererat varan.


Force Majeure

Händelser såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Aldoras kontroll. Vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, det innebär att Aldora befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal. 


Övrigt

Vi reserverar oss för felskrivelser gällande pris och produktspecifikationer och fraktpriser. 

Aldora förbehåller sig rätten till ändring av all information, inklusive men ej begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller p.g.a. att ett försäljningsobjekt utgått, har Aldora rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp på bästa sätt. Aldora skall också meddela kunden om ersättande eller likvärdigt försäljningsobjekt finns tillgängligt. Aldora kan inte justera priset på lagd order. 


Om du har några frågor, kontakta oss på: [email protected] 
Vi är en del av Aldora AB 559044-4583
Momsnr: SE559044458301
Aldora AB 
Luxorgatan 1a
591 39 Motala