Kundtjänst0725-638179  Vardagar 9:30-16:00 Lunch 12:00-13:00        Kontakta oss     |      Frakt 39kr       |   Omgående leverans      Säkra betalningar 

 

Köp- och leveransvillkor

Du måste vara över 18 år för att få genomföra en beställning på Aldora.se. När du gör en beställning så godkänner du våra villkor. 

Efter att du lagt en order kommer en orderbekräftelse till din mail, den mailadress som du angav i din beställning. Det är ett automatiskt mail och är endast en bekräftelse på att din order är mottagen hos oss. Kontrollera din orderbekräftelse så att din beställning blivit korrekt. Upptäcker du något fel kontakta vår kundservice så snart du kan. Extra viktigt att du kontrollerar specialbeställda produkter så att du angett rätt information till produkten så som t.ex namn och datum och kontrollerar stavning. Det är inte säkert att din order hinner ändras eller stoppas efter att din order är lagd om din order redan gått vidare till vårat lager. Det är viktigt att du uppger rätt namn och adress så att ditt paket skickas till korrekt adress.


Vi skickar din order omgående och paketen skickas med Schenker till ombud som ligger närmast dig. 

Endast 39kr i frakt inom Sverige och utanför Sverige är frakten 129kr

 

Klarna Checkout!

  • Välj faktura, konto, VISA Mastercard eller internetbank, allt utan avgifter.
  • Klarna Checkout garanterar dina varor. Du behöver alltså aldrig betala om du inte har fått dina varor.

Genom Klarna Checkout erbjuds du olika alternativ för betalning av köp som görs hos anslutna butiker. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov av det betalningsalternativ du valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Efter att du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.
 

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%. Om rabattkod använts på felaktigt sätt, t.ex. på ej gällande varugrupp, har Aldora rättigheten att fakturera kunden i efterhand. Skulle det uppstå uppenbara felaktigheter så som fel pris förbehåller vi oss rätten att justera felet i efterhand. Vi kontaktar alltid dig på din mailadress du uppgav i din order om vi upptäcker ett fel som vi måste korrigera. Du kan alltid makulera din order om du inte är nöjd med det korrigerade priset. 
 

Leveranstid

Vi skickar ditt paket omgående med reservation för längre leveranstider vid t.ex speciella högtider och vid hög order-belastning. Vi tar inget ansvar för förseningar pga av fraktbolaget. Men vi gör alltid vårt yttersta för att din beställning ska skickas samma dag (Vardagar).

 

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker ni skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören Schenker och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall ni kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

För ej uthämtade paket debiteras en avgift på 200kr per paket. Det gäller även om din order är uppdelad i flera sändningar. Har ditt paket gått i retur men du fortfarande vill ha din order så får du lägga en ny order på vår hemsida. 

 

Reklamation och ångerrätt

Det är lämpligt att kunden ankomstkontrollerar leverans för att verifiera att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kund kontakta Aldoras kundservice via e-post: kundservice@Aldora.se och uppge order-id samt orsak till reklamationen. Defekta produkter som returernas till Aldora bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. För privatkonsument gäller konsumentköplagen. Aldora förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig. 

Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distansavtalslagen. Ångerrätten gäller enligt nämnda lag endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Om varan har hanterats så den har mist sitt fulla värde så blir det avdrag på återbetalningen. Originalförpackning måste vara möjlig att använda igen. Produkten måste vara i sådant skick så den går att sälja igen. Aldora.se förbehåller sig rätten att göra avdrag för värdeminskningen.Viktigt att fraktsedlar inte sätts fast på originalkartong. 

Vill konsument utnyttja sin ångerrätt skall denna kontakta Aldora på kundservice@Aldora.se. Returfrakten bekostas av konsumenten. Används Aldora:s returfraktsedel kostar returen 59kr, (OBS! Gäller ej ej beställningar från utlandet). Vid utlandsbeställningar blir frakten den faktiska kostnaden beroende på vikt och storlek.  

Vid produkter som är specialtillverkade för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt. Exempel på dessa varor är posters/canvas med personliga tillval. Om en vara är transportskadad skall Schenker kontaktas omgående för reklamation. Acceptera ej ett paket som ser skadad ut. Om varan är feltryckt går det naturligtvis att reklamera. Kontakta då Aldora.se omgående vid mottagande. Reklamation av feltryck måste göras inom 30 dagar från det vi har levererat varan.

 

Force Majeure

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Aldoras kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Aldora befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal. 

 

Övrigt

Vi reserverar oss för felskrivelser gällande pris och produktspecifikationer och fraktpriser. 

Aldora förbehåller sig rätten till ändring av all information, inklusive men ej begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller p.g.a. att ett försäljningsobjekt utgått, har Aldora rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp på bästa sätt. Aldora skall också meddela kunden om ersättande eller likvärdigt försäljningsobjekt finns tillgängligt. Aldora kan inte justera priset på lagd order. 


Om du har några frågor så kontakta oss på info@aldora.se 
Vi är en del av The Trendy Living AB  559044-4583 och vårt momsnr är SE559044458301 
Aldora HB 
Luxorgatan 1a 
591 39 Motala 

Produkter
Övrigt