Det är lämpligt att kunden ankomstkontrollerar leverans för att verifiera att denna är riktig och felfri. Vid olika typer av retur, skall kund kontakta Aldoras kundservice via e-post: kundservice@aldora.se och uppge order-id, samt orsak till returen.
Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar, enligt distansavtalslagen. Ångerrätten gäller enligt nämnda lag, endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Originalförpackning måste vara möjlig att använda igen och produkten måste vara i sådant skick så den går att sälja igen. Det är även viktigt att fraktsedlar inte sätts fast på originalkartongen. Om varan har hanterats så den har mist sitt fulla värde, blir det avdrag på återbetalningen. Aldora.se förbehåller sig rätten att göra avdrag för värdeminskningen.
Vill konsument utnyttja sin ångerrätt skall denna kontakta Aldora på kundservice@aldora.se och uppge order-id, samt orsak till returen. Returfrakten bekostas av konsumenten. Används Aldora:s returfraktsedel kostar returen 69 kronor.
(OBS! Gäller ej beställningar från utlandet). Vid utlandsbeställningar blir frakten den faktiska kostnaden beroende på vikt och storlek.
Vid produkter som är specialtillverkade för viss kund, gäller ej ångerrätt, öppet köp eller bytesrätt. Exempel på dessa varor är posters med personliga tillval.